טיול לרכבת העמק בתחנת כפר יהושוע
|
מגדל מים אופייני ועליו מיכל המים, בעפולה. הרכבת הייתה רכבת קיטור ולכן נדרשה עצירה למילוי מים כל 22 ק"מ. בכל מקום נחפרה באר ונבנה מגדל מים. המים הועלו בשנים הראשונות על ידי מנוע רוח, כמו טחנת רוח.
|
|
מפת הרכבת החיג'אזית - מדמשק למדינה עם החיבור דרך העמק לחיפה
|
|
מפת הרכבות באימפריה העותמנית. - כולל יוון, טורקיה, סוריה, קו לעיראק, וכן הרכבת החיג'אזית. והרכבות בארץ טרום מלחמת העולם הראשונה |
|
רציף הרכבת בנמל חיפה בפעולה בעת הקמת הרכבת
|
|
תחנת רכבת חיפה (אחר כך חיפה מזרח) לפני מאה שנה. שימו לב לגודלה וליופיה |
|
תחנת רכבת חיפה מזרח בימינו, בעליבותה, מצד רציפי הרכבת |
|
עמוד ההנצחה לעבדול חמיד הסולטן . |
|
עמוד ההנצחה בימינו. הוזז לצידה השני של תחנת הרכבת, סמוך לכביש |
|
השר על נחל הקישון, ניקרא ג'יסר אל ח'ארתיה, היום במחלף העמקים. ניבנה כניראה עוד על ידי החברה האנגלית 1895. כאן בתמונה בעת חנוכתו על ידי העותמנים |
|
וכך ניראה גשר הקישון בימינו. היוזמים, החולמים והמבצעים |
והינה אנקדוטה נחמדה: טייסים גרמנים שהיו בחוות מרחביה רצו לצאת לבלות בחיפה. הם פנו למהנדס המסילה, ברוך קטינקא, והוא התקין להם מנוע מטוס על גבי קרון. הינה התמונה בליווי הסברים מהמכללה בכינרת:
|
קרון רכבת ממונע עם טייסי טייסת 300 הגרמנית והמהנדס ברוך קטינקא |
|
זה הקרון המשוחזר שעומד ליד תחנת רכבת צמח, במכללת כינרת ונחנך אך לפני כחודש |
הבריטים מגיעים מדרום, מתעלת סואץ ובונים בעת התקדמותם רכבת וצינור מים מתוקים. לאחר הכיבוש הם בונים קו מחדרה מזרח דרך בנימינה, זכרון ועד חיפה. וכך היה ניתן לנסוע ברכת מקנטרה ועד דמשק, בגדד וכו'
|
לוח זמנים מתקופת המנדט
|
|
מפת הרכבת בתקופת המנדט
ימי המאורעות - מגוייסים נוטרים יהודים כשוטרים השומרים על הרכבת. לפעמים היו לוקחים ניכבד ערבי או טרוריסט שניתפס כדי שינוע ברכב לפני הרכבת לגלות היכן נמצא מוקש על המסילה (כלומר לא אנחנו המצאנו את "נוהל שכן"
|
ועוד כתבה מצויינת על גשרי הירמוך וקורותיהם בבלוג של יונתן זיגמונד
"ארכיונתן"
מקורות
התמונות כולן מויקיפדיה, מאתר "הרכבת הנבטים" ומארכיוני הפרטי
תגובות
הוסף רשומת תגובה